Wednesday, September 26, 2012

Cinta......

Apabila bercakap mengenai cinta, ramai yang akan tersenyum...isu yg begitu menarik perhatian ramai lelaki juga wanita...menjadi trend kini iaitu,"COUPLE"...ada juga yang telah couple berpuluh kali dan putus.Alasan mereka??mencari jodoh..aku juga tidak terlepas dari semua itu..naluri keremajaan aku yang memberontak ingin mencuba..namun, tatkala aku tersedar..aku jauh tersesat..bukan niat ingin mengatakan anda yang couple itu sesat, namun...ini ialah pandangan aku secara peribadi...Allah telah menetap kan "Wanita yang baik untuk lelaki yang baik.",begitu juga sebalik nya...ya, memang aku telah menjauhi gejala couple..namun, aku tidak lari dari jatuh cinta pada seseorang...aku gembira..namun seketika..aku terpana...cinta itu yang ku cari bukan halal bagi ku...cinta dia bukan halal untuk ku nikmati..seringkali dia mengendahkan aku...aku pikir dia tidak pernah mempunyai perasaan yang sama...perlahan-lahan aku perhatikan dan cuba kenali hati si dia...perlahan-lahan..aku mula sedar...Ya Allah...hamba mu ini jatuh cinta pada agama sang lelaki itu Ya Allah...betapa hebat nya dia...cinta nya pada Mu dan Rasul Mu mengatasi aku Ya Allah...saat itu...air mata ku mula berembes...dulu aku jatuh cinta pada sikap si dia..kini ku jatuh cinta pada agama sang lelaki itu...Ya Allah...layakkah aku ini menjadi bidadari dia...?Belakangan ini, dia rajin berbicara tentang bidadari....aku tidak pernah bertanya...siapakah gerangan sang bidadari itu..namun, setiap wanita itu mempunyai attar di dalam hatinya....aku juga wanita biasa...merasa cemburu walaupun dia bukan milik ku..Ini ialah pesanan ku pada si dia, sang lelaki tinggi lampai, setinggi agama nya, setinggi budi pekerti nya..

Kepada Bakal Imam Ku,
 
Assalamualaikum cinta...

Saya cuma seorang wanita biasa, yang mengharap bakal menjadi sang bidadari yang sering awak katakan...sang bidadari yang insya allah bakal menemani awak di dunia, dan insya allah di akhirat..
Cinta, bimbinglah saya supaya menjadi wanita solehah
Ajarilah saya tentang islam, Imami lah solat saya, Sayangilah saya dengan ikhlas, cintailah saya, manjakan lah saya, belailah saya...
Pupuk cinta saya pada sang Pencipta sebagaimana awak pupuk dan semai kasih sayang kita,
Pegang la saya dengan akad itu, Sesungguhnya saya tidak akan minta yang tidak wajar, namun berlaku adil lah ke atas saya..Impian saya cuma satu, ingin menemani awak di Syurga dan di dunia sebagai bidadari awak....Insya allah..akan saya cuba penuhi tanggungjawab saya sebagai isteri dan menjadi isteri yang solehah untuk awak..


Yang Benar,
Bakal Makmum mu, Rindu...


Itu sahaja...sekian..assalamualaikum wbt..=)...

No comments:

Post a Comment